Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002029799
Katalog Id:
1938
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
ENDODONTİ I
Ders Kodu:
DHF205
Dönem:
3
Teorik:
1
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1938
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Öğrencilerin dental pulpa yapısını ve kök kanal morfolojislerini anlamasını sağlamak ve kanal tedavisi sırasında kullanılan aletlerin, cihazların, materyal ve izolasyon tekniklerinin tanıtılması ile klinik öncesi çalışmalara hazırlanması amaçlanır.
Dersin İçeriği:
Endodontinin tanımı, vital pulpa tedavileri, pulpanın histolojisi, Endodontide kullanılan aletlerin, materyallerin ve cihazların özellikleri, Endodontide sterilizasyon ve izolasyon uygulamaları, kök kanallarının anatomisini içerir.
Ders Kaynak:
1- Louis Berman Kenneth Hargreaves. Cohen’s Pathways of the Pulp - 12th Edition. 1st October 2020.
2- Torabinejad M, Walton RE. 2008; Endodontics: Principles and Practice, 4th ed., Saunders, London
3- Çalışkan MK. 2006; Endodontide Tanı ve Tedaviler, Nobel Tıp Kitapevleri 1. Baskı, İstanbul.
4- Ingle JI,Bakland LK. 2002 Endodontics 5th ed.,Bc Decker Inc.Hamilton, Ontario, Canada
5- Endodonti Akıl Notları, 2020, 1.baskı, Güneş Kitapevi, İstanbul, Türkiye
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
16
1
16
Arasınav
1
1
1
Arasınav
1
1
1
Arasınav
5
2
10
Arasınav
5
2
10
Arasınav
10
1
10
Toplam İş Yükü(Saat)
48
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
1.60
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Endodonti biliminin içeriğini ve tanımını anlar.
2
Pulpanın yapısı ve histolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
3
Pulpanın görevleri, tabakaları, hücrelerini bilir
4
Endodontide kullanılan kök kanal aletlerinin tasarım özelliklerini, kullanım amaçlarını ve kullanım şekillerini kavrar
5
Kök kanal dolgu materyallerinin, kanal içi medikamentlerin, ve dezenfektanların içerikleri ve özelliklerini bilir
6
Rubber Dam setini oluşturan bileşenleri tanır; Rubber Dam’in dişlere takılma yöntemlerini ve kullanım avantajlarını bilir.
7
Dişlerin kök morfolojilerini, kök kanal anatomilerini ve bu anatomilere ait varyasyonları bilir.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Pulpanın yapısı ve histolojisi
2
Pulpanın yapısı ve histolojisi
3
Pulpanın yapısı ve histolojisi
4
Kök kanal anatomisi
5
Kök kanal anatomisi
6
Kök kanal anatomisi ve varyasyonları
7
ndodontide kullanılan materyaller, aletler ve cihazlar
8
ara sınav
9
Endodontide kullanılan materyaller, aletler ve cihazlar
10
Endodontide kullanılan materyaller, aletler ve cihazlar
11
Endodontide kullanılan materyaller, aletler ve cihazlar
12
Endodontide kullanılan materyaller, aletler ve cihazlar
13
Kanal tedavisinde dişin izolasyonu ve Rubber Dam kullanımı
14
Pulpal giriş kaviteleri
15
Pulpal giriş kaviteleri
16
final sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
20
Arasınav
1
5
Arasınav
1
10
Arasınav
1
5
Arasınav
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
MEHMET KUTLU
TANK
kutlu.tank@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
X
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri