Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002029808
Katalog Id:
1947
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ III
Ders Kodu:
DHF305
Dönem:
5
Teorik:
1
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1947
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Adeziv sistemler, anterior ve posterior kompozitler ve klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. Mine ve dentin çürüğünü öğrenir. Pulpa kuafajını öğrenir.
Dersin İçeriği:
Adeziv sistemler, rezin kompozitler, anterior ve posterior kompozitlerin klinik uygulamaları, mine ve dentin çürüğü, pulpa kuafajı.
Ders Kaynak:
Summitt JB, Robbins WJ, Hilton TJ, Schwartz RS. Fundamentals of Operative Dentistry, A Contemporary Approach. (3rd ed.) Quintessence Publishing, Illinois, 2006 Ritter AV, Boushell LW, Walter R. Studevant’s ART and SCIENCE of OPERATIVE DENTISTRY (7th ed.). Elsevier, 2016.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Adeziv sistemlerin kimyasal yapılarını ve klinikte uygulanma metodlarını öğrenir.
2
Rezin kompozitlerin yapısını ve klinik uygulanmasını öğrenir.
3
Diş çürüklerini öğrenir.
4
Kompozit restorasyonlarda kullanılan ışık cihazlarını öğrenir.
5
Pulpa kuafajını öğrenir.
6
Çürük teşhis yöntemlerini öğrenir.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Adeziv Sistemler
2
Adeziv Sistemler
3
Rezin Kompozitler
4
Anterior Kompozitler
5
Posterior Kompozitler
6
Kompozit Restorasyonların Yapılışı
7
Kompozit Restorasyonların Yapılışı
8
VİZE
9
Akışkan Kompozitler
10
Kompozit Restorasyonlarda Kullanılan Işık Cihazları
11
Pulpa Kuafajı
12
Mine Çürüğü
13
Dentin Çürüğü
14
Dentin Çürüğü
15
Çürük Teşhis Yöntemleri
16
FİNAL
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Arasınav
1
60
Loading…
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
16
1
16
Arasınav
16
2
32
Arasınav
11
1
11
Arasınav
1
1
1
Toplam İş Yükü(Saat)
60
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
2.00
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
X
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
X
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
X
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
SELEN
BOZKAYA BİLGİN
selen.bozkaya@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri