Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002029815
Katalog Id:
1953
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
ORTODONTİ I
Ders Kodu:
DHF317
Dönem:
5
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1953
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Dişlerin, çenelerin ve kranyofasiyal yapıların normal büyüme ve gelişiminin temel prensiplerinin ve bunların ortodonti ile ilişkisinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği:
Ortodontinin tanımı ve tarihçesi, kranyofasiyal yapıların, çenelerin ve dişlerin prenatal ve postnatal büyüme-gelişimleri ve ortodonti ile olan ilişkisi
Ders Kaynak:
Ülgen M. Ortodonti (Anomaliler, Sefalometri, Etiyoloji, Büyüme ve gelişim, Teşhis). Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2001. Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010. Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007 Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Enlow DH, Hans MG. Essentials of Facial Growth.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
28
1
28
Arasınav
1
9
9
Arasınav
1
12
12
Toplam İş Yükü(Saat)
49
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
1.63
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Ortodonti tarihçesini öğrenir. Genel olarak ortodonti bilim dalını tanır.
2
Büyüme ve gelişim kavramlarını öğrenir.
3
Kemik büyümesi ve gelişimi ve kemiksel organlarda büyümenin temel prensipleri konusunda bilgi sahibidir
4
Çene kemiklerinin büyümesinde rol alan büyüme yerleri ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
5
Baş yüz çene iskeletinin embriyolojik gelişimi hakkında fikir sahibi olur.
6
Baş ve yüzün prenatal oluşum ve postnatal dönemdeki normal büyüme ve gelişimi hakkında bilgi sahibidir.
7
Baş yüz çene iskeletinin normal büyüme ve gelişiminin vücudun diğer sistemleri için ortodontik açıdan önemini kavrar.
9
Kemiksel organların büyümesindeki temel prensipleri bilir.
10
Kemiksel organların büyümesindeki temel prensipleri bilir.
11
Kranyofasiyal yapıların prenatal gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
12
Kraniyofasiyal gelişimin dişlenme ve okluzyon üzerindeki etkilerini bilir.
13
Maksillanın prenatal ve postnatal büyüme ve gelişimini kavrar.
14
Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimini kavrar.
15
Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimini kavrar
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Ortodontinin tarihçesi, tanımı ve hedefleri
2
Büyüme ve gelişimin tanımlanması ve ortodontiyle ilişkisi, büyüme ve gelişimi etkileyen faktörler, insan organizmasının uyduğu kurallar
3
Sert dokuların (kafa yüz çene iskeletinin) prenatal gelişiminin esasları
4
Kemik büyümesi ve gelişimi, endokondral kemikleşme, zarsal kemikleşme
5
Kemiğe ait büyüme merkezleri ve büyüme yerleri, faaliyetleri, epifizyal plak ve epifizyal kıkırdak, suturalar, sinkondrozlar
6
Kemik yüzeylerinde büyüme faaliyeti, periosteum ve periosteal satıhların büyümedeki rolü, endosteum ve endosteal satıhların büyümedeki rolü
7
Çene kemiklerinin büyümesinde rol alan özel büyüme yerlerinin faaliyeti; kondil kıkırdağı, periodontal membran, procesus alveolarisler
8
Ara sınav
9
Kemiksel organların büyümesinde temel prensipler (yer değiştirme, yeniden şekillenme, kortikal sürüklenme)
10
Kemiksel organların büyümesinde temel prensipler (devam; yeni yerler işgal etme) ve fonksiyonel matriks kuramı
11
Prenatal gelişim, İlkel ağız oluşumu, üst yüz oluşumu, brankial sistem, ilkel ve ikincil damağın oluşumu, mandibula ve dilin oluşumu
12
Kafa yüz çene iskeletinin prenatal oluşumu ve postnatal büyüme ve gelişimi, bu sistemin gelişiminin dişlenme, oklüzyon ve diğer sistemler üzerindeki etkileri
13
Maksillanın prenatal ve postnatal büyüme ve gelişimi
14
Mandibulanın prenatal büyüme ve gelişimi
15
Mandibulanın postnatal büyüme ve gelişimi
16
Yarı yıl sonu sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
30
Arasınav
1
55
Arasınav
1
5
Arasınav
1
5
Arasınav
1
5
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Doç.Dr.
AYŞE BURCU
ALTAN
Burcuk12@yahoo.com
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
X
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri