Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002030450
Katalog Id:
1957
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ IV
Ders Kodu:
DHF325
Dönem:
5
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1957
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Tam ve Hareketli Bölümlü Protez uygulamaları ve planlamalarını öğrenmeleri, endikasyon koyabilmeleri, hareketli tam ve bölümlü protezin yapım aşamalarını uygulama ve kavrayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerin tanımları, sınıflamaları. Kaide plağı hazırlama, mum duvar yapma, dikey boyut tespiti ve kapanış alma. Modelleri artikülatöre bağlama.Diş dizimi. Oklüzyon kavramı. Tam ve Hareketli Bölümlü Protezlerde uygulanan oklüzyon çeşitleri. Hareketli Bölümlü Protezleri oluşturan parçaların incelenmesi. Tutucu parçaların laboratuar uygulamaları.
Ders Kaynak:
1 – Tam Protezler – Senih Çalıkkocaoğlu
2 – Carr A, McGivney GP, Brown DT. McCracken’s Removable Partial Prosthodontics, 33. Edn. Elsevier Mosby, St. Louis, Missouri, 2005
3 – Can G, Akaltan F. Hareketli Bölümlü Protezler Planlama. Yurtmim Yayınevi, 4. Baskı, 2018.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
16
3
48
Toplam İş Yükü(Saat)
48
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
1.60
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Tam ve hareketli bölümlü protezin temel ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
2
Tam ve kısmi dişsizliklerde hareketli protez planlaması yapabilir, eksik dişleri ve dayanak dişleri ilişkilendirebilir.
3
Hareketli protez yapımı hakkında bilgi sahibi olur.
4
Hareketli protez çeşitlerini öğrenir, uygulama alanlarını hastanın gereksinimleri ile ilişkilendirebilir.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Tam protezlere giriş
2
Tam protezlerin yapım amaçları
3
Tam protezlerde muayene
4
Tam protezlerde ölçü kenarlarını oluşturan anatomik yapılar
5
Tam protezlerde ölçü işlemlerinin amacı ve herbst testleri
6
Dişsiz çenelerde anatomik oluşumlar
7
TME anatomisi ve hareket yolları
8
Ara Sınav
9
Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi
10
Tam protezlerde kullanılan ölçü materyalleri ve ölçü teknikleri
11
Hareketli bölümlü protezlere giriş ve yapım amaçları
12
Hareketli bölümlü protezlerin çeşitleri
13
Hareketli bölümlü protezlerde sınıflama
14
Hareketli bölümlü protez tedavisinin prensipleri ve hedefleri
15
Hareketli bölümlü protezlerin elemanları – Ana bağlayıcılar
16
Dönem Sonu sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Arasınav
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
DENİZ AYŞE
DENİZ
ayse.deniz@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
X
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
X
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
X
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri