Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002030467
Katalog Id:
1960
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
PROTETİK DİŞ TEDAVİSİ VI
Ders Kodu:
DHF403
Dönem:
7
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1960
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Doğal dişler , aşırı derecede kuronu harap olmuş dişler ile implant destekli sabit protetik restorasyon çeşitleri, sabit protezlerin klinik aşamaları, overdenture ve immediate protezlerin endikasyon, kontrendikasyon ve yapım yöntemlerini öğrenmektir.
Dersin İçeriği:
Sabit protetik restorasyonlar, overdenture protezler, immediat protezler, kullanılan malzemeler, kullanım alanları, kuralları, endikasyonları
Ders Kaynak:
Shillingburg HT Hobo S, Fundamentals of fixed prosthodontics, Quintessence Pub. Co 1997, ChicagoRosenstiel SF, Land MF, Fujimoto J. (1997) Contemporary Fixed Prosthodontics: Mosby nd MF, Fujimoto J. (1997) Contemporary Fixed Prosthodontics: Mosby
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Sabit protezlerle ilgili genel kavramları öğrenir. Diş preparasyon prensiplerini tanımlar. Preparasyonu tamamlanmış dişlerdeki hazırlıkları belirler
2
Dental porseleni tanımlar. Kullanım alanlarını örnekler
3
Adesiv simantasyonu öğrenir
4
Post - core yapım aşamalarını öğrenir. Tüm post tipleri ile ilgili bilgileri öğrenir
5
Sabit protezlerde estetiğin önemini vurgular . Renk seçimini öğrenir
6
Overdenture ve immediat protezlerin klinik ve laboratuvar aşamalarını tanımlar ve uygular
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Endodontik tedavi görmüş dişlerin sabit protezlerle restorasyonu post tipleri simantasyonu
2
Tam seramik restorasyonlar ( Porselen sınıflandırması, Cad- cam malzemeleri)
3
Tam seramik restorasyonlar ( Diş kesim prensipleri, ölçü alma teknikleri, geçici kuron hazırlama teknikleri)
4
Tam seramik kuron ve köprü protezleri
5
Parsiyel veneer kuronlar ( İnley,Onley, Endo kuronlar)
6
Lamina vener kuronlar
7
Tam seramik kuronların simantasyonu, Adesiv simantasyon
8
Ara sınav
9
Sabit protezlerde estetik yaklaşımlar, Diş rengi belirleme
10
Metal desteksiz sistemlerde karşılaşılan sorunlar, nedenleri, çözümleri
11
Köprü sökümü, söküm nedenleri
12
Periodontal desteği zayıflamış dişlerde sabit restorasyonlar
13
Tam seramik restorasyonlarda okluzyon
14
Sabit protez planlamaları
15
Genel değerlendirme
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
30
Arasınav
1
5
Arasınav
1
5
Arasınav
1
60
Loading…
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
16
2
32
Arasınav
1
6
6
Arasınav
1
10
10
Arasınav
1
12
12
Toplam İş Yükü(Saat)
60
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
2.00
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
X
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
X
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
X
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
No data to display
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri