Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002030468
Katalog Id:
1961
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
ORTODONTİ III
Ders Kodu:
DHF405
Dönem:
7
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1961
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Ortodontik tedavi çeşitleri ve maloklüzyon tiplerine göre uygulanabilecek tedavi alternatifleri hakkında bilgi sahibi olunması
Dersin İçeriği:
Ortodontik tedavilerin sınıflandırılması, sürme rehberliği ve seri çekim, hızlı ve yavaş üst çene genişletmesi, fonksiyonel çene ortopedisi, ağız dışı apereyler, Sınıf I, Sınıf II, Sınıf III anomalilerde uygulanacak tedavi yöntemleri.
Ders Kaynak:
Ülgen M. Ortodontik Tedavi Prensipleri. Ankara Üniversitesi Basım Evi., Ankara, 2010.Proffit WR, Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 4th Edition, Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2007. Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL. Orthodontics: Current Principles and Techniques. Mosby Elsevier, St. Louis, Missouri, 2005. Okeson JP. Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion, 8e. Mosby Elsevier, 2019.Okeson JP. Temporomandibular Rahatsızlıkların Tedavisi. Türkçe Çeviri Editörü: Prof. Dr. Tonguç Sülün, 2022.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Ortodontik tedavileri sınıflandırabilir.
2
Durdurucu ortodontik tedaviler hakkında fikir sahibidir.
3
Sürme rehberliği ve seri çekim tedavilerini açıklar.
4
Alışkanlık kırıcı apereyler konusunda bilgi sahibidir.
5
Düzeltici ortodontik tedavi yöntemleri (hareketli, fonksiyonel, sabit tedaviler) hakkında fikir sahibidir.
6
Ortodontide yer kazanma yöntemleri hakkında bilgisi vardır.
7
Üst çene genişletmesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
9
Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır.
10
Sınıf II maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır.
11
Fonksiyonel düzensizliği saptayabilir ve nedenlerini bilir.
12
Fonksiyonel çene ortopedisi kavramını ve etki mekanizmasını bilir.
13
Ağız dışı kuvvetler, ağız dışı apareyler, hakkında bilgi sahibidir.
14
Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler) hakkında bilgisi vardır.
15
Sınıf III maloklüzyonlarda iskeletsel ankrajla yapılan tedaviler hakkında bilgisi vardır.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Ortodontik tedavilerin sınıflandırılması (koruyucu, durdurucu, düzeltici ortodontik tedaviler)
2
Durdurucu ortodontik tedaviler
3
Diş sürmesi rehberliği ve seri çekim
4
Alışkanlık kırıcılar, Trainer kullanımı
5
Düzeltici ortodontik tedavi mekanikleri (hareketli, fonksiyonel, sabit tedaviler)
6
Ortodontide yer kazanma yöntemleri
7
Hızlı üst çene genişletmesi, yavaş genişletme, genişletme endikasyonu koyarken dikkat edilecek faktörler
8
Ara sınav
9
Sınıf I maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler)
10
Sınıf II maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler)
11
Fonksiyonel anomaliler (sagittal ve vertikal yönde)
12
Fonksiyonel çene ortopedisi, hareketli ve sabit fonksiyonel apareyler, endikasyonları ve kontrendikasyonları
13
Ağız dışı kuvvetler, headgear tipleri (servikal, oksipital, kombine headgearler)
14
Sınıf III maloklüzyonlarda tedavi yaklaşımları (çekimli-çekimsiz tedaviler)
15
Sınıf III anomalilerde iskeletsel ankraj kaynaklarından destek alınarak yapılan tedaviler
16
Yarı yıl sonu sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
30
Arasınav
1
40
Arasınav
1
5
Arasınav
1
20
Arasınav
1
5
Loading…
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
14
2
28
Arasınav
1
8
8
Arasınav
1
12
12
Toplam İş Yükü(Saat)
48
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
1.60
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
X
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
No data to display
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri