Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002030470
Katalog Id:
1963
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
PERİODONTOLOJİ III
Ders Kodu:
DHF409
Dönem:
7
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
1963
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Periodontal durum ve hastalıkların klinik, radyografik çeşitli tanı yöntemleri kullanılarak nasıl teşhis edileceğini öğretmek. Tedavi planı hazırlamayı, klinik risk faktörleri ve prognozun nasıl değerlendirileceğini, antimikrobiyal kullanımı ve konak modülasyonunun anlaşılmasını, oklüzyonun değerlendirilmesi ve periodontal acil durumlarla ilgili bilgi edinilmesinin sağlamak. Faz I tedavi ile ilgili detaylı bilgi, kullanılan aletler ve kullanım prensiplerini, kemoterapötik ajanları öğretmek. Detertraj, kök düzlemesi, halitosis ve dentin hassasiyeti konularını detalı olarak öğretmek.
Dersin İçeriği:
Periodontal muayene ve teşhis, radyoloji, klinik risk faktörleri, prognoz, antimikrobiyel kullanımı, konak modülasyonu, oklüzyon değerlendirmesi ve tedavisi, mekanik plak kontrolü, kemoterapötik ajanlar, periodontal aletler, alet kullanımının genel prensipleri, detertraj ve kök düzlemesi, halitosis ve dentin hassasiyeti ile ilgili bilgileri kapsar.
Ders Kaynak:
Newman and Carranza’s Clinical Periodontology Henry Takei, Michael G. Newman, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 2018. - Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set Niklaus P. Lang, Jan Lindhe - Periodontal Surgery: A Clinical Atlas, Sato N (Ed). Quintessence. - Textbook of Periodontics, T Shalu Bathla, First Edition: 2017 Periodontoloji ve implantoloji(cilt 1 ve 2).Prof..Dr.Gürhan Çağlayan Quintessence. Türkiye 2018
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Farklı diagnostik teknikleri kullanarak periodontal durumu tanımlar, mevcut periodontal hastalığı teşhis ederek, prognozu belirler ve uygun tedavi planını tartışır.
2
Oklüzyonla ilgili değerlendirmeleri yapar, gerekli tedaviler konusunda fikir yürütür.
3
Farklı periodontal durum ve hastalıkların cerrahi olmayan tedavisini (diştaşı temziliği ve plak eliminasyonu) temel tedavi prensiplerine uyarak yapma becerisini kazanır.
4
Periodontal hastalıkların tedavisinde kullanılan kemoterapötik ajanları tanır ve uygun endikasyonlarda kullanır.
5
İmplantoloji ile ilgili temel kavramlar ve terminolojiye hakimdir.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Periodontolojide Muayene, Klinik Teşhis
2
Radyografik Değerlendirme
3
Periodontal Prognoz
4
Cerrahi Olmayan Periodontal Tedavi Yöntemleri (Faz I Tedavi)
5
Medikal Yönden Riskli Hastalarda Periodontal Yaklaşım
6
Periodontal Tedavide Antimikrobiyal İlaç Desteği , Konak Modülasyonu
7
Periodontolojide Antiplak Ajanlar
8
Vize Haftası
9
Hormonlar ve Periodontal Sağlık
10
HIV Enfeksiyonu ve Periodontal Yaklaşım
11
Halitozis ve Tedavisi
12
Periodontal Cerrahi (Faz II Tedavi)
13
Gingivektomi Gingivoplasti
14
Periodontal Flep Operasyonları
15
Sütür Teknikleri ve Periodontal Patlar
16
FİNAL
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Arasınav
1
60
Loading…
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
2
16
32
Arasınav
1
10
10
Arasınav
1
6
6
Arasınav
1
12
12
Toplam İş Yükü(Saat)
60
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
2.00
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
X
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
X
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
X
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
No data to display
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri