Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002029790
Katalog Id:
2003
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
DAVRANIŞ BİLİMLERİ
Ders Kodu:
DHF119
Dönem:
1
Teorik:
1
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
2003
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Bu ders kapsamında öğrencilerin psikolojideki temel kavramları, ilkeleri, ve kuramları tanıması, binsan duygu, düşünce ve davranışlarının oluşumunda biyolojik, psikolojik ve sosyal mekanizmaları tanıması ve bunları klinik uygulamalarında kullanabilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği:
Bilişsel işlevler ve bunların işleyişi, zihin ve davranış ilişkisi, genetik ve davranış ilişkisi, insanın psikososyal gelişimi ve kişilik kuramları
Ders Kaynak:
İNSAN VE DAVRANIŞI, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2022
PSİKOLOJİ - Bir Keşif Gezintisi - PSYCHOLOGY - An Exploration, Saundra K. Ciccarelli - J. Noland White, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
İnsan sinir sistemindeki yapıları, iletim yolaklarını ve iletim mekanizmalarını tanımlar.
2
İnsanın zihinsel işlevlerinin insan davranışlarıyla etkileşimini açıklar.
3
İnsan davranışlarında biyopsikososyal etkenleri açıklar.
4
Zihinsel hasarların bilişsel ve davranışsal sonuçlarını tanımlar.
5
İnsanın psikososyal gelişimi ve kişilik kuramlarını kavrar.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Davranış Bilimlerine Giriş
2
Genetik ve Davranış
3
Davranışın Nörobiyolojik Temelleri
4
Düşünme, problem çözme ve zeka
5
Öğrenme
6
Bellek
7
Yaşamboyu Gelişim
8
Ara Sınav
9
Dürtü, Güdü ve Duygular
10
Kişilik-I
11
Kişilik-II
12
Benliğin Savunma Düzenekleri
13
Sosyal Psikoloji
14
Stres, Yaşam biçimi ve Sağlık
15
Hasta hekim ilişkisi
16
Yarıyıl sonu sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Arasınav
1
60
Loading…
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
16
1
16
Arasınav
1
5
5
Arasınav
1
7
7
Arasınav
16
1
16
Arasınav
16
1
16
Toplam İş Yükü(Saat)
60
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
2.00
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
X
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
X
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
X
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
X
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
X
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Doç.Dr.
ŞÜKRİYE
BOŞGELMEZ HACIHANEFİOĞLU
Dersi Veren
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri