Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002029791
Katalog Id:
2004
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ
Ders Kodu:
DHF121
Dönem:
1
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
3,0
Katalog No:
2004
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Doğal dişlerin oluşumu, gelişimi, anatomisi ve fonksiyonlarını öğretmek, diş formülasyonları hakkında bilgi vermek, diş görüntülerinin incelendiği düzlem ve aksları öğretmek, doğal diş formlarının elde edilebileceği materyaller hakkında bilgilendirmek ve bu malzemeleri kullanarak doğal dişlerin şekillendirilmesi ile şekil verebilme yeteneğine katkıda bulunmak
Dersin İçeriği:
Diş hekimliği öğrencileri için temel dental anatominin öğretilmesi, sürekli dişlerinin temel anatomik ve morfolojik kavramlarının verilmesi, psikomotor ve el becerisi çalışmaları ile sürekli dişlerin farklı dental malzemelerle manipüle edilmesi.
Ders Kaynak:
1. Scheid, RC; Weiss G; Balcıoğlu HA. (9.baskı). Woelfel Dental Anatomi.Güneş Tıp Kitapevleri.
2. Yavuz yılmaz, H. (2013). Diş Morfolojisi ve Anatomisi.
3 Gazi Kitapevi Cura, C. ( 2007). Diş Anatomisi ve Diş Yontma Tekniği. Ege Üniversitesi yayınları
4. Sevük, SÇ; Gür MH. (2001). Diş Morfolojisinin Oluşturulmasında Mumlama Tekniği. İ.Ü Diş hekimliği Fakültesi yayınları.
5. Aladağ, Lİ.(2015). Diş Anatomisi ve Fizyolojisi. Nobel Tıp Kitabevleri.
6. Turfaner, M. (1982). İnsan Dişleri ve Okluzyon İlişkileri. İ.Ü. Diş hekimliği Yayınları.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
10
2
20
Arasınav
14
1
14
Arasınav
1
22
22
Arasınav
1
22
22
Toplam İş Yükü(Saat)
78
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
2.60
Dersin AKTS Kredisi
3.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Öğrenciler dental anatomi ve morfolojiye ilişkin temel kavramları tanımlayabilir
2
Öğrenciler sürekli dişlere ilişkin temel anatomik ve morfolojik kavramları bilir
3
Öğrenciler bu kavramları kullanarak iletişim kurabilir
4
Diş hekimliği uygulamalarında oran-orantı ve simetri kavramlarını öğrenir
5
Öğrenciler dental morfoloji oluşturma sırasında oran-orantı ve simetri kavramlarını öngörebilir.
6
Diş hekimliğinde kullanılan temel malzemeleri ve bu malzemelerin kullanılmasını öğretmek.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Ağız Boşluğu, Morfolojik Kavramlar
2
Morfoloji ve Terminolojiye Giriş: Dişlerin Tanıtımı; Diş Tanıtım Formülleri ve Numaralandırma Sistemleri, Maksiller santral dişin morfolojisi
3
Maksiller lateral diş morfolojisi
4
Mandibular santral ve lateral diş morfolojisi
5
Maksiller kanin diş morfolojisi
6
Mandibular kanin diş morfolojisi
7
Ara sınav
8
Ara sınav
9
Maksiller 1. ve 2. premolar
10
Mandibular 1. ve 2. premolar diş morfolojisi
11
Maksiller 1. ve 2. molar diş morfolojisi
12
Mandibular 1. ve 2. molar diş mofolojisi
13
Maksiller ve manbibular 3. molar diş morfolojisi
14
Dişlerin dental ark içerisindeki dizilişleri
15
Konu tekrarı
16
Final sınavları
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Arasınav
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
BİRSEN
EROL BAKAN
birsen.erolbakan@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
X
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
X
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
X
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
X
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
X
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri