Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ - DİŞ HEKİMLİĞİ
Fakulte:
1
Bolum:
1
Ders Id No:
18002029792
Katalog Id:
2005
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
Program:
DİŞ HEKİMLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
DİŞ ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ PREKLİNİK
Ders Kodu:
DHF123
Dönem:
1
Teorik:
0
Uygulama:
6
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
4,0
Katalog No:
2005
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi SELEN BOZKAYA BİLGİN
Dersin Amacı:
Daimi dişlerin anatomik ve morfolojik özelliklerine göre yontularını yapma becerisi kazanmak
Dersin İçeriği:
Dişlerin sabun ve mum kullanılarak yontularının yapılması
Ders Kaynak:
1- Cenk Cura. Diş Anatomisi ve Diş Yontma Tekniği 
2- Nelson, Ash. Wheeler's Dental Anatomy, Phsiology and Occlusion
3- Hüsnü Yavuz yılmaz. Diş Morfolojisi-Fizyolojisi ve Okluzyon
4- Ders notu veya sunum çıkıntısı
5. Dişlerin sabun ve mum kullanılarak yontularının yapılması ile ilgili videolar
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Daimi dişlerin genel anatomisini açıklar.
2
El manipülasyon yeteneğini geliştirir.
3
El aletlerinin doğru şekilde kullanır.
4
Daimi dişlerin morfolojisini açıklar.
5
Öğrenciler sürekli diş morfolojisini üç boyutlu olarak farklı malzemelerden üretebilirler.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Preklinikte çalışma düzeni, manipülasyona giriş, alet ve malzeme tanıtımı, yontu video izlence Öğrenciler dental morfoloji oluşturma sırasında oran -orantı ve simetri oluşturabilir.
2
Sabundan maksiller santral diş yontusu
3
Sabundan maksiller lateral diş yontusu
4
Sabundan mandibular santral diş yontusu
5
Sabundan mandibular lateral diş yontusu
6
Sabundan maksiller /mandibular kanin diş yontusu
7
Ara Sınav/Değerlendirme
8
Ara Sınav
9
Sabundan maksiller 1. premolar diş yontusu
10
Sabundan maksiller 2. premolar diş yontusu
11
Sabundan mandibular 1. ve 2. premolar diş yontusu
12
Sabundan maksiller 1. molar diş yontusu
13
Sabundan maksiller 2. molar diş yontusu
14
Sabundan mandibular 1. molar diş yontusu
15
Sabundan mandibular 2. molar diş yontusu
16
Final sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
30
Arasınav
1
60
Arasınav
1
5
Arasınav
1
5
Loading…
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
10
6
60
Arasınav
1
3
3
Arasınav
1
3
3
Arasınav
1
5
5
Arasınav
1
5
5
Arasınav
10
2
20
Toplam İş Yükü(Saat)
96
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
3.20
Dersin AKTS Kredisi
4.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Program çıktısı 1
2
Diş hekimliği alanında edindiği bilgileri ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların hastalıkları, önleyici tedavileri ve ilaçlı tedavileri konusunda uygulamalı olarak kullanabilir.
3
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tedavi sürecine ilişkin verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
Diş Hekimliği ile ilgili nitel veyahut nicel bir araştırmayı bağımsız olarak yürütebilir.
5
Diş Hekimliği ile ilgili tanı, teşhis ve tedavi uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
6
Diş hekimi olarak birlikte sorumluluğu altında çalışan teknikerlerin gelişimlerine ve yetiştirilmelerine yönelik katkıda bulunabilir.
7
Diş hekimliği alanında edindiği teorik bilgi ve uygulamalı becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve alanı ile ilgili eğitimlere katılır, yaşamboyu öğrenme yaklaşımını benimser.
9
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
10
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verileri gereken yerlerde paylaşabilir
11
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilir, kongrelere katılabilir.
12
Çocuk ve yetişkin hastalar ile ilişkilerinde, değerlendirme, tanı,tedavi ve uygulamalarda etik değerlere uygun hareket eder.
13
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
BİRSEN
EROL BAKAN
birsen.erolbakan@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri