Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Fakulte:
5
Bolum:
2
Ders Id No:
21005002007
Katalog Id:
2640
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA-I
Ders Kodu:
YZM113
Dönem:
1
Teorik:
3
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
4,0
Katalog No:
2640
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; yapısal programlama bilgisi olan öğrencilerin nesneye yönelik programlama yaklaşımını ve bu yaklaşım temel kavramlarını açıklayabilmesi, modern bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak akademik ve günlük problemlere çözümler üretebilmeleri ve bu çözümleri programlayabilmeleri için gerekli olan bilgi ve yeteneklerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği:
Dersin içeriği aşağıda belirtilen konuları kapsayacaktır:
Bilgisayar ve Programlama
Geliştirme Ortamlarının Kurulması
İlk Program
Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama
Metin İfadeler
Listeler
Dosyalar
Fonksiyonlar
Karar Yapıları
Döngüler
Benzetim ve Tasarım
Ders Kaynak:
Zelle, J. M. (2004). Python programming: an introduction to computer science. Franklin, Beedle & Associates, Inc..
Ders Kaynak Önerilen:
B Downey, A. (2012). Think Python: How to Think Like a Computer Scientist-2e.
Başer, M., (2012), Python, 9. Baskı, Dikeyeksen Yayıncılık.
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
2
2
Dönem Sonu Sınavı
1
2
2
Ödev
10
3
30
Yüz yüze Eğitim
14
3
42
Arasınav için hazırlık
1
10
10
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
1
10
10
Sınıf dışı çalışma
14
2
28
Toplam İş Yükü(Saat)
124
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
4.13
Dersin AKTS Kredisi
4.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Yapısal programlamanın temel kavramlarını açıklar.
2
Algoritmayı tanımlar ve algoritmaların genel özelliklerini tarif eder.
3
Uygun akış mekanizmalarını seçerek basit günlük veya akademik problemler için algoritmalar oluşturur.
4
Dilin kütüphanelerini ve temel yapılarını kullanarak basit programlar geliştirir.
5
Geliştirilen algoritma veya programlardaki basit mantık veya semantik hataları tespit eder ve düzeltir.
6
Kullanıcıdan veya dosyalardan alınan verileri işler veya yeniden düzenler.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Bilgisayar ve Programlama
2
Geliştirme Ortamlarının Kurulması
3
İlk Program
4
Sayısal Veri Türleri ve Hesaplama
5
Metin İfadeler
6
Listeler
7
Genel Tekrar
8
Ara Sınav
9
Dosyalar
10
Fonksiyonlar
11
Karar Yapıları
12
Döngüler I
13
Döngüler II
14
Benzetim ve Tasarım
15
Genel Tekrar
16
Dönem Sonu Sınavı
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
20
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Ödev
10
20
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
ULAŞ
VURAL
ulas.vural@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yazılım mühendisliği alanında temel uygulamalı ve kavramsal bilgiye sahiptir.
X
2
Mühendislik problemlerinin çözümünde matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bir arada kullanır.
X
3
Farklı uygulama alanlarındaki güncel mühendislik problemlerini tanımlar ve bu problemlerin yazılım sistemleriyle çözümü için uygulanabilir öneriler sunar.
4
Problemlerin çözümü için gerekli olan yazılım tabanlı sistemlerin, bileşenlerin ve süreçlerin analizlerini gerçekleştirir ve belirlenen gereksinimleri ve kısıtları karşılayabilecek en iyi tasarımları oluşturur.
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları seçer ve uygular.
6
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar.
X
7
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular.
8
Bilgisayar tabanlı sistemleri kodlar, test eder, işletir ve bakımını yapar.
X
9
Bireysel olarak disiplin içi veya disiplinler arası araştırma ve yazılım geliştirme takımlarında etkin olarak çalışır.
10
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile yazılım mühendisliği ve diğer ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder.
11
Bilimsel ve teknik kaynakların takip edilmesi, projelerin sunulması ve akademik yayınların yazımı için Türkçeyi ve İngilizceyi akıcı ve etkin şekilde kullanır.
12
Bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları ile bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerinin bilincindedir.
13
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder.
14
Analitik düşünme kabiliyetiyle insan yaşamını kolaylaştıracak ya da konforun artıracak yazılım sistemlerini tasarlar ve geliştirir.
15
Güncel ve tarihsel olaylar hakkında farkındalık sahibi bir birey olarak olayları akılcı bir şekilde yorumlar ve çıkarımlar yapar.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Kayıt Kabul Şartları
Eğitim Türü
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri