Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Fakulte:
5
Bolum:
2
Ders Id No:
21005002029
Katalog Id:
2657
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Ders Kodu:
YZM211
Dönem:
3
Teorik:
3
Uygulama:
2
Laboratuar:
0
Kredi:
0,0
Ects Kredi:
6,0
Katalog No:
2657
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi NUR BANU ALBAYRAK
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı; yapısal programlama bilgisi olan öğrencilerin nesneye yönelik programlama yaklaşımını ve bu yaklaşım temel kavramlarını açıklayabilmesi, modern bir nesneye yönelik programlama dilini kullanarak akademik ve günlük problemlere çözümler üretebilmeleri ve bu çözümleri programlayabilmeleri için gerekli olan bilgi ve yeteneklerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği:
Dersin İçeriği aşağıdaki konulardan oluşmaktadır:
C++ Diline Giriş
Değişkenler ve Veri Türleri
Kontrol Yapıları ve Döngüler
Fonksiyonlar
Diziler
Göstericiler
Dosyalar
Sınıflar I
Sınıflar II
Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi
Kalıtım
Çok-biçimlilik
Şablonlar
Olağandışı Durumlar
Ders Kaynak:
1. Deitel, H. M., & Deitel, P. J. (2017). C++ How to Program (10. Sürüm). Pearson.
Ders Kaynak Önerilen:
1. Stroustrup, B. (2022). A Tour of C++. Addison-Wesley Professional.
2. Meyers, S. (2014). Effective modern C++: 42 specific ways to improve your use of C++ 11 and C++ 14. " O'Reilly Media, Inc.".
3. Savitch, W. J. (2006). Absolute C++. Pearson Education.
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
2
2
Dönem Sonu Sınavı
1
2
2
Ödev
10
8
80
Yüz yüze Eğitim
14
5
70
Arasınav için hazırlık
1
10
10
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
1
10
10
Toplam İş Yükü(Saat)
174
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
5.80
Dersin AKTS Kredisi
6.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Nesneye yönelik programlamanın kavramlarını izah eder.
2
Verilen bir problemi nesneye yönelik programlama prensiplerine uygun çözümler üretir.
3
Verilen bir problemi için düşünülmüş çözümü bir nesneye yönelik programlama dili kullanarak programlar.
4
Genelleştirilebilir yazılım geliştirmek için kullanılabilecek mekanizmaları tanır, seçer ve uygular.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
C++ Diline Giriş
2
Değişkenler ve Veri Türleri
3
Kontrol Yapıları ve Döngüler
4
Fonksiyonlar
5
Diziler
6
Göstericiler
7
Dosyalar
8
Ara Sınav
9
Sınıflar I
10
Sınıflar II
11
Operatörlerin Aşırı Yüklenmesi
12
Kalıtım
13
Çok-biçimlilik
14
Şablonlar
15
Olağandışı Durumlar
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Dönem Sonu Sınavı
1
50
Ödev
10
10
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
No data to display
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yazılım mühendisliği alanında temel uygulamalı ve kavramsal bilgiye sahiptir.
X
2
Mühendislik problemlerinin çözümünde matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri bir arada kullanır.
X
3
Farklı uygulama alanlarındaki güncel mühendislik problemlerini tanımlar ve bu problemlerin yazılım sistemleriyle çözümü için uygulanabilir öneriler sunar.
4
Problemlerin çözümü için gerekli olan yazılım tabanlı sistemlerin, bileşenlerin ve süreçlerin analizlerini gerçekleştirir ve belirlenen gereksinimleri ve kısıtları karşılayabilecek en iyi tasarımları oluşturur.
5
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları seçer ve uygular.
X
6
Problemlerin çözümü için gerekli olan veriyi toplar ve işler, deneyler tasarlar, deneyleri gerçekleştirir ve sonuçlarını yorumlar.
X
7
Mühendislik projelerinin yönetim süreçlerini bilir, proje için en uygun yönetim araçlarını ve proje yaşam döngüsünü seçer ve uygular.
8
Bilgisayar tabanlı sistemleri kodlar, test eder, işletir ve bakımını yapar.
X
9
Bireysel olarak disiplin içi veya disiplinler arası araştırma ve yazılım geliştirme takımlarında etkin olarak çalışır.
10
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile yazılım mühendisliği ve diğer ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri takip eder.
11
Bilimsel ve teknik kaynakların takip edilmesi, projelerin sunulması ve akademik yayınların yazımı için Türkçeyi ve İngilizceyi akıcı ve etkin şekilde kullanır.
12
Bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları ile bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyuttaki etkilerinin bilincindedir.
13
Geliştirdiği yazılım ve sistemlerde mesleki ve etik sorumluk bilinciyle hareket eder.
14
Analitik düşünme kabiliyetiyle insan yaşamını kolaylaştıracak ya da konforun artıracak yazılım sistemlerini tasarlar ve geliştirir.
15
Güncel ve tarihsel olaylar hakkında farkındalık sahibi bir birey olarak olayları akılcı bir şekilde yorumlar ve çıkarımlar yapar.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Kayıt Kabul Şartları
Eğitim Türü
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri