Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Fakulte:
3
Bolum:
2
Ders Id No:
22007001333
Katalog Id:
3096
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
ANATOMİ II
Ders Kodu:
FTR102
Dönem:
2
Teorik:
2
Uygulama:
2
Laboratuar:
0
Kredi:
3,0
Ects Kredi:
5,0
Katalog No:
3096
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Türkçe
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı:
Anatomi terminolojisini ve vücuttaki organ sistemlerinin yapısını, elemanlarını ve fonksiyonlarını öğretmek, konu ile ilgili kaynakları ve eğitim materyallerini kullanma becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriği:
Dolaşım sistemi,Solunum sistemi,Sindirim sistemi ve eklenti organları,Ürogenital sistem, Endokrin sistem, Sinir sistemi (MSS gross anatomisi),Göz ve görme yolları, Tad organı ve yolları, İşitme organı ve yolları.
Ders Kaynak:
• Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003.
• Sağlık bilimleri için anatomi ;Akademisyen kitabevi, Şükriye Deniz Mutluay,2020
• Ozan anatomi,Klinisyen tıp kitabevi,Hasan Ozan,2014
• Sobotta anatomi atlası
• Moore, K. L. 2007. Kliniğe Yönelik Anatomi (Clinically Oriented Anatomy) (4.baskı). Çeviri: Prof. Dr. Kayıhan Şahinoğlu, Nobel Tıp Kitapevleri. ISBN:975-420-542-6
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Etik ve ahlaki değerler uyulmalıdır.
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Sınav
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
1
1
Dönem Sonu Sınavı
1
1
1
Yüz yüze Eğitim
14
4
56
Arasınav için hazırlık
1
10
10
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
1
12
12
Sınıf dışı çalışma
14
5
70
Toplam İş Yükü(Saat)
150
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
5.00
Dersin AKTS Kredisi
5.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Diğer sağlık personeliyle iletişim becerilerine sahip olur. (Hekimlerle ve birlikte çalıştığı meslektaşları ile anlaşabilmek için ortak anatomik terimleri öğrenmek).
2
Tüm organ sistemlerinin anatomisini öğrenir ve edindiği bilgileri etkin bir şekilde nasıl ve nerede kullanacağını düşünme becerisini geliştirir.
3
Vücuddaki sistemleri, bu sistemleri oluşturan organları ve sistem fonksiyonlarını açıklar.
4
Anatomi ile ilgili aradığı bilgiyi nerde bulacağını bilir, kaynağa ulaşma becerisini kazanır.
5
Bir sağlık personeli olarak insan vücudunu iyi bilmesi gerektiğinin farkında olur ve sorumluluk alır.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Dolaşım sistemi yapısı,kalp,damarlar
Teorik ve uygulama
2
Solunum sistemi. Larinks, trakea ve bronşlar, akciğerler, plevra. Solunumun anatomisi
Teorik ve uygulama
3
Solunum sistemi. Larinks, trakea ve bronşlar, akciğerler, plevra. Solunumun anatomisi
Teorik ve uygulama
4
Sindirim sistemi
Teorik ve uygulama
5
Sindirim sistemi eklenti organları
Teorik ve uygulama
6
Boşaltım sistemi
Teorik ve uygulama
7
Genel tekrar ve tartışma
Teorik ve uygulama
8
ARA SINAV
9
Erkek genital sistem
Teorik ve uygulama
10
Kadın genital sistem
Teorik ve uygulama
11
Endokrin sistem
Teorik ve uygulama
12
Sinir sistemi
Teorik ve uygulama
13
Sinir sistemi
Teorik ve uygulama
14
Göz kulak anatomisi
Teorik ve uygulama
15
Genel tekrar ve tartışma
Teorik ve uygulama
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
MAHMUT SABRİ
MEDİŞOĞLU
sabri.medisoglu@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili gerekli tüm kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri bilir ve bunları kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
2
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
X
3
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.
X
4
Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
X
5
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.
X
6
Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
X
7
Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.
8
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.
X
9
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
X
10
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.
11
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.
12
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilke ve değerlere uygun şekilde, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözeterek uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri