Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Fakulte:
3
Bolum:
2
Ders Id No:
22007001334
Katalog Id:
3097
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
FİZYOLOJİ II
Ders Kodu:
FTR108
Dönem:
2
Teorik:
3
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
3,0
Ects Kredi:
5,0
Katalog No:
3097
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Türkçe , Türkçe
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı:
Öğrencinin temel hücresel fizyolojik kavramları, kanın yapısı, kardiyovasküler sistem fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, endokrin sistem fizyolojisi, duyu fizyolojisi, kas fizyolojisi ve sinir sitemi fizyolojisi ile ilgili
temel bilgileri kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında; kanın yapısı, kan hücreleri, kanın biyokimyasal analizi, kan tahlili parametreleri kısaltmaları, hastalıklar ve kan tahlilindeki parametrelere etkileri, kardiyovasküler sistem fizyolojisi, solunum
sistemi fizyolojisi, merkezi sinir sistemi: beyin, beyin zarları, beyin omurilik sıvısı, spinal cord, refleksler, periferik sinir sistemi ( kranial sinirler, spinal sinirler, pleksus kavramı, dermatomlar), otonom sinir sistemi
(sempatik ve parasempatik sinir sistemleri), ağrı fizyolojisi ve uyku ( ağrı tipleri, ağrı yolları, özel ağrı formları, EEG, uyku bozuklukları) , duyu fizyolojisi (deri, duyu reseptörleri, görme, görme yolları, akomodasyon,
pupilla refleksi, işitme ve denge, corti organı, vestibuler sistem, koku duyusu, tat duyusu), kas fizyolojsi ( iskelet kası, motor ünite, nöromusküler ileti, kas lif tipleri, kas kasılma çeşitleri, hareketin sinirsel kontrolü,
refleks, düz kas, kas kasılma mekanizması), sindirim sistemi ve üriner sistem fizyolojisi ve endokrin sistem fizyolojisi konularına yer verilmiştir.
Ders Kaynak:
Guyton & Hall Tıbbi Fizyoloji Kitabı
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
etik kurallar vardır
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
sınav
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
1
1
Dönem Sonu Sınavı
1
1
1
Yüz yüze Eğitim
14
1
14
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
14
3
42
Sınıf dışı çalışma
14
7
98
Toplam İş Yükü(Saat)
152
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
5.07
Dersin AKTS Kredisi
5.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Kan fizyolojisi, kardiyovasküler sistem fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme
2
Solunum sistemi fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilme
3
Sinir sistemi fizyolojisi, kas fizyolojisi hakkında bilgi edinebilme.
4
kas-iskelet sistemi sistemi fizyolojisi hakkında bilgi edinebilme
5
Sindirim sistemi fizyolojisi, üriner sistem fizyolojisi ve endokrin sistem fizyolojisini öğrenebilme.
6
Ağrı fizyolojisi, duyu fizyolojisi ve uyku hakkında bilgi edinebilme.
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Kan Fizyolojisi
teori
2
Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi
teori
3
Solunum Sistemi Fizyolojisi
teori
4
Sinir Sitemi Fizyolojisi
teori
5
Sinir Sitemi Fizyolojisi
teori
6
Duyu Fizyolojisi
teori
7
Duyu Fizyolojisi
teori
8
Ara sınav
9
Ağrı Fizyolojisi ve Uyku
teori
10
Kas Fizyolojisi
teori
11
Kas Fizyolojisi
teori
12
Sindirim Sistemi Fizyolojisi
teori
13
Üriner Sistem Fizyolojisi
teori
14
Endokrin Sistem Fizyolojisi
teori
15
Genel Tekrar
teori
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Dr. Öğr. Üyesi
ALİM
NURAYDIN
alim.nuraydin@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili gerekli tüm kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri bilir ve bunları kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
X
2
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
3
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.
X
4
Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
5
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.
6
Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
7
Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.
8
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.
9
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
X
10
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.
11
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.
12
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilke ve değerlere uygun şekilde, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözeterek uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
X
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri