Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Fakulte:
3
Bolum:
2
Ders Id No:
22007001337
Katalog Id:
3100
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
HAREKET VE FONKSİYON GELİŞİMİ
Ders Kodu:
FTR120
Dönem:
2
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
2,0
Ects Kredi:
5,0
Katalog No:
3100
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin; tipik ve atipik gelişim gösteren çocukların hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini kavramalarını, bu özelliklerin kıyaslamasını yaparak aralarındaki farkları değerlendirebilmelerini ve hareket ve fonksiyon gelişimine dair öğrendiklerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına aktarmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında; motor gelişimle ilgili temel kavramlar, motor beceri, motor kontrol, motor öğrenme, motor gelişimin ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişimin fazları, insanda embriyolojik gelişim süreci, fetal gelişim, primitif refleksler, düzeltme ve denge reaksiyonları, 0-12 ay motor gelişim, 13-60 ay motor gelişim, ambulasyon gelişimi, postüral kontrolün gelişimi, uzanma davranışının gelişimi, kavrama davranışının gelişimi ve gelişimsel koordinasyon bozukluğu konularına yer verilmiştir.
Ders Kaynak:
Karaduman A. A. ve Tunca Yılmaz Ö. (Ed.). (2017). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2. Ankara: Hipokrat Kitabevi.
Güçlü Gündüz A., Bilgin S., Öksüz Ç., Ertekin Ö. ve İyigün G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması (5. Baskı). Ankara: Hipokrat Kitabevi.
Livanelioğlu A. ve Kerem Günel M. (2009). Serebral Palside Fizyoterapi. Ankara: Yeni Özbek Matbaası.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
var
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Ara sınav ve final
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
1
1
Dönem Sonu Sınavı
1
1
1
Dönem Ödevi
1
1
1
Kısa Sınav
2
1
2
Yüz yüze Eğitim
14
2
28
Arasınav için hazırlık
7
5
35
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
7
10
70
Toplam İş Yükü(Saat)
138
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
4.60
Dersin AKTS Kredisi
5.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Normal hareket ve fonksiyon gelişim özelliklerini açıklayabilme
2
Hareket ve fonksiyon gelişimini etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olma
3
Anormal gelişim ve hareket özelliklerini ayırt edebilme
4
Hareket ve fonksiyon gelişimi bilgilerini pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında kullanabilme
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Motor Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
2
Motor Gelişimi Etkileyen Etmenler
3
Motor Gelişim Kavramları
4
Refleks Hareketler
5
Hareket ve Motor Ünite
6
Çocukluk Döneminde Motor Gelişim
7
Çocukluk Döneminde Motor Gelişim
8
Ara Sınav
9
Motor Beceriler I
10
Motor Beceriler II
11
Motor Gelişim Dönemleri
12
Motor Gelişim Özellikleri
13
Çocuklarda Fonksiyonel Gelişim
14
Duyu ve Algı Gelişimi
15
Temel Hareket Gelişimi
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Öğr.Gör.
EBRU
SEVER
ebru.sever@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
X
3
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.
X
4
Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
X
5
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.
X
6
Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
X
7
Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.
X
8
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.
X
9
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
X
10
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.
X
11
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.
X
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri