v
Geri
Yazdır

Ders Bilgileri

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Ders Bilgileri
Fakulte: SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program: FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı: Lisans
Öğretim Türü Adı: 1. Öğretim
Ders Adı: TEMEL EGZERSİZ UYGULAMALARI
Ders Kodu: FTR204
Dönem: 4
Teorik: 2
Uygulama: 2
Laboratuar: 0
Kredi: 3,0
Ects Kredi: 4,0
Katalog No: 3119
Ders Tipi Adi: Zorunlu
Ders Dili: Türkçe
Öğretim Üyesi: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı: Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında; hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postüral problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulanması, gevşeme egzersizleri ve spinal stabilizasyon yaklaşımları, traksiyon uygulamalarının öğrenilmesi konularına yer verilmiştir.
Ders Kaynak: Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler
Physical Activity and Health
The Evidence Explained, text book of bıomechanıcs and exercıse therapy
Therapeutic Exercise for Musculoskeletal Injuries
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar: Etik ve ahlaki değerlere uygun davranılmalı.
Ölçme Değerlendirme Yöntemi: Ara Sınav, Final ve Kısa Sınav

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler / Faaliyetler 
Sayı 
Süre (saat) 
Toplam (İş Yükü) 
Arasınav111
Dönem Sonu Sınavı111
Sözlü Sınav224
Yüz yüze Eğitim14456
Arasınav için hazırlık7214
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık7321
Sınıf dışı çalışma14114
Toplam İş Yükü(Saat)  111
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)  3.70
Dersin AKTS Kredisi  4.0

Dersin Öğrenme Çıktıları

Sayı 
Öğrenme Çıktısı 
1Hastayı değerlendirip egzersiz program oluşturmak.
2Egzersiz sınıflandırmak.
3Egzersiz amaçlarını ve etkilerini öğrenmek.
4Kişiye özel temel egzersiz programı planlayabilmek
5Postural bozukluklarda ortaya çıkan ve özelliklerini öğrenebilmek
6Güncel egzersiz çeşitlerini öğrenebilmek

Haftalara Göre İşlenecek Konular

Hafta 
Konu 
Ön Hazırlık 
Metodoloji 
1Tedavi hareketlerine giriş, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programıDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
2Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH)Ders NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
3Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizlerDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
4Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleriDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
5Gevşeme EgzersizleriDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
6Spinal Stabilizasyon ve PilatesDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
7Genel TekrarDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
8Ara SınavDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
9Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Pelvik ve Lumbal BölgeDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
10Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz 1Ders NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
11Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Skolyoz 2Ders NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
12Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Alt Ekstremite ProblemleriDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
13Grup egzersizleriDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
14Yoga, pilates ve tai chiDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav
15Genel TekrarDers NotuTeorik, Pratik Sınav ve Kısa Sınav

Değerlendirme Sistemi

Etkinlik Adı 
Sayı 
Katkı Payı 
Arasınav125
Dönem Sonu Sınavı160
Kısa Sınav315

Öğretim Elemanları

Ünvan 
Ad 
Soyad 
Web Adres 
Mail 
Görevi 
Öğr.Gör.EBRUSEVER ebru.sever@kocaelisaglik.edu.trDersi Veren

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

Sıra No 
Program Öğrenme Cıktıları 
Katkı Düzeyi 
1 
2 
3 
4 
5 
1Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili gerekli tüm kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri bilir ve bunları kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.     
2Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.   X 
3Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.  X  
4Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.   X 
5Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.    X
6Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.   X 
7Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.    X
8Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.    X
9Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.   X 
10En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.  X  
11Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.   X 
12Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilke ve değerlere uygun şekilde, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözeterek uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.