Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Fakulte:
3
Bolum:
2
Ders Id No:
22007001361
Katalog Id:
3123
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYONDA ÖZEL KONULAR
Ders Kodu:
FTR412
Dönem:
4
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
2,0
Ects Kredi:
3,0
Katalog No:
3123
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrenciye fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yer alan farklı özel konularda değerlendirme ve tedavi stratejilerini uygulama yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında; jinekolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, obstetrik fizyoterapi ve rehabilitasyon, stres inkontinansta fizyoterapi ve rehabilitasyon, romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, kanserde fizyoterapi ve rehabilitasyon, yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon, fasial sinir paralizisinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, temperomandibuler eklem disfonksiyonunda fizyoterapi ve rehabilitasyon, amputasyon sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon, vestibuler bozukluklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon, kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi ve rehabilitasyon, diyabette fizyoterapi ve rehabilitasyon, yara iyileşmesinde fizyoterapi ve rehabilitasyon, kafa travmalarından sonra fizyoterapi ve rehabilitasyon ve yanıkta fizyoterapi ve rehabilitasyon konularına yer verilmiştir.
Ders Kaynak:
Karaduman A. A. (Ed.) ve Tunca Yılmaz Ö. (Ed.). (2017).
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 1. Ankara: Hipokrat Kitabevi.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Etik kurallara uyulmalıdır.
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Ara sınav ve Final
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
1
1
Dönem Sonu Sınavı
1
1
1
Yüz yüze Eğitim
14
2
28
Arasınav için hazırlık
7
3
21
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
14
2
28
Toplam İş Yükü(Saat)
79
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
2.63
Dersin AKTS Kredisi
3.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Farklı spesifik konularda fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik olarak genel prensipleri açıklayabilme
2
Farklı spesifik konularda fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik temel değerlendirme yöntemlerini açıklayabilme ve uygulayabilme
3
Farklı spesifik konularda fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik bir tedavi planı oluşturabilme ve uygulayabilme
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Geriatrik Rehabilitasyon
2
İnkontinansta Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
3
Diyabet ve Rehabilitasyonu
4
Bası Yarasında Fizyoterapi
5
Vestibüler Rehabilitasyon
6
İşitme ve Konuşma Rehabilitasyonu
7
Yanık ve Rehabilitasyon
8
Ara Sınav
9
Romatolojik Rehabilitasyon
10
Onkolojik Rehabilitasyon
11
Yoğun Bakımda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
12
Kronik Ağrı ve Tedavi Prensipleri
13
Fibromiyalji Sendromu
14
Gebelikte Döneminde Egzersiz
15
Fizyoterapide Pilates ve Yoga
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Öğr.Gör.
EBRU
SEVER
ebru.sever@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
X
3
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.
X
4
Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
X
5
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.
X
6
Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
X
7
Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.
X
8
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.
X
9
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
X
10
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.
X
11
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.
X
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri