Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Fakulte:
3
Bolum:
2
Ders Id No:
22007001362
Katalog Id:
3124
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
KİNEZYOLOJİ II
Ders Kodu:
FTR214
Dönem:
4
Teorik:
2
Uygulama:
0
Laboratuar:
0
Kredi:
2,0
Ects Kredi:
2,0
Katalog No:
3124
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Türkçe
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı:
Dersin amacı yürüyüş analiz yöntemlerini tanıtmak, yürüyüşte ortaya çıkan patolojileri kavratmak, postür- temporomandibular eklem ve solunuma kinezyoloji bilimi açısından yaklaşmak, çeşitli anatomik bölgelerde hangi patomekanik sorunlar meydana gelebilir bunların bilgisini aktarmaktır.
Dersin İçeriği:
Yürüyüş Analiz Yöntemleri, Yürüme Patolojileri, Temporomandibular Ekleme Kinezyolojik Yaklaşım Ve Patomekaniği, Pelvis-Kalça Patomekanik Sorunlar, Diz Patomekanik Sorunlar, Ayakbileği Ve Ayaktaki Patomekanik Sorunlar , Omuz Patomekanik Sorunlar, Dirsek Patomekanik Sorunlar, El-El Bileği Patomekanik Sorunlar, Solunum Sisteminin Klinik Kinezyolisi Ve Anatomisi, Postür Ve Kinezyolojik Yaklaşımlar
Ders Kaynak:
Physio - Kinesiology: The Skeletal System and Muscle Function 3rd Edition latest- Joseph E. Muscolıno-2020
Clinical Kinesiology And Anatomy- Lynn S. Lippert-2006
Neuromechanics Of Human Movement – Roger M. Enoka. 1994, 3rd Edition.
Applied Kinesiology A Training Manual and Reference Book of Basic Principles and Practices - Robert Frost. North Atlantıc Books, Berkeley, Calıfornıa; 2002.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Etik kurallara uyulmalıdır.
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Ara sınav ve Final
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
1
1
Dönem Sonu Sınavı
1
1
1
Yüz yüze Eğitim
14
2
28
Arasınav için hazırlık
7
2
14
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık
7
2
14
Toplam İş Yükü(Saat)
58
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
1.93
Dersin AKTS Kredisi
2.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Yürüyüş analiz yöntemlerini tanıyabilme ve değerlendirebilme
2
Patolojik yürüyüşleri ayırt edebilme ve değerlendirebilme
3
Temporomandibular eklemin anatomisi-kinezyolojisi-patomekaniği hakkında bilgi sahibi olabilme
4
Çeşitli anatomik bölgelerin patomekaniğini ayırt edebilme ve tanımlayabilme
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Yürüyüş Analiz Yöntemleri
2
Yürüme Patolojileri I
3
Yürüme Patolojileri II
4
Temporomandibular Ekleme Kinezyolojik Yaklaşım Ve Patomekaniği
5
Pelvis-Kalça Patomekanik Sorunlar
6
Diz Patomekanik Sorunlar
7
Diz Patomekanik Sorunlar
8
Ara Sınav
9
Ayakbileği Ve Ayaktaki Patomekanik Sorunlar
10
Omuz Patomekanik Sorunlar
11
Dirsek Patomekanik Sorunlar
12
El-El Bileği Patomekanik Sorunlar
13
Solunum Sisteminin Klinik Kinezyolisi Ve Anatomisi
14
Postür Ve Kinezyolojik Yaklaşımlar
15
Postür Ve Kinezyolojik Yaklaşımlar
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
40
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Prof.Dr.
HALİL
ATMACA
halil.atmaca@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
2
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
X
3
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.
X
4
Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
X
5
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.
X
6
Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
X
7
Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.
X
8
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.
X
9
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
X
10
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.
X
11
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.
X
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri