v
Geri
Yazdır

Ders Bilgileri

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Ders Bilgileri
Fakulte: SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program: FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı: Lisans
Öğretim Türü Adı: 1. Öğretim
Ders Adı: KİNEZYOLOJİ II
Ders Kodu: FTR214
Dönem: 4
Teorik: 2
Uygulama: 0
Laboratuar: 0
Kredi: 2,0
Ects Kredi: 2,0
Katalog No: 3124
Ders Tipi Adi: Zorunlu
Ders Dili: Türkçe
Öğretim Üyesi: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı: Dersin amacı yürüyüş analiz yöntemlerini tanıtmak, yürüyüşte ortaya çıkan patolojileri kavratmak, postür- temporomandibular eklem ve solunuma kinezyoloji bilimi açısından yaklaşmak, çeşitli anatomik bölgelerde hangi patomekanik sorunlar meydana gelebilir bunların bilgisini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Yürüyüş Analiz Yöntemleri, Yürüme Patolojileri, Temporomandibular Ekleme Kinezyolojik Yaklaşım Ve Patomekaniği, Pelvis-Kalça Patomekanik Sorunlar, Diz Patomekanik Sorunlar, Ayakbileği Ve Ayaktaki Patomekanik Sorunlar , Omuz Patomekanik Sorunlar, Dirsek Patomekanik Sorunlar, El-El Bileği Patomekanik Sorunlar, Solunum Sisteminin Klinik Kinezyolisi Ve Anatomisi, Postür Ve Kinezyolojik Yaklaşımlar
Ders Kaynak: Physio - Kinesiology: The Skeletal System and Muscle Function 3rd Edition latest- Joseph E. Muscolıno-2020
Clinical Kinesiology And Anatomy- Lynn S. Lippert-2006
Neuromechanics Of Human Movement – Roger M. Enoka. 1994, 3rd Edition.
Applied Kinesiology A Training Manual and Reference Book of Basic Principles and Practices - Robert Frost. North Atlantıc Books, Berkeley, Calıfornıa; 2002.
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar: Etik kurallara uyulmalıdır.
Ölçme Değerlendirme Yöntemi: Ara sınav ve Final

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler / Faaliyetler 
Sayı 
Süre (saat) 
Toplam (İş Yükü) 
Arasınav111
Dönem Sonu Sınavı111
Yüz yüze Eğitim14228
Arasınav için hazırlık7214
Dönem Sonu Sınavı için hazırlık7214
Toplam İş Yükü(Saat)  58
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)  1.93
Dersin AKTS Kredisi  2.0

Dersin Öğrenme Çıktıları

Sayı 
Öğrenme Çıktısı 
1Yürüyüş analiz yöntemlerini tanıyabilme ve değerlendirebilme
2Patolojik yürüyüşleri ayırt edebilme ve değerlendirebilme
3Temporomandibular eklemin anatomisi-kinezyolojisi-patomekaniği hakkında bilgi sahibi olabilme
4Çeşitli anatomik bölgelerin patomekaniğini ayırt edebilme ve tanımlayabilme

Haftalara Göre İşlenecek Konular

Hafta 
Konu 
Ön Hazırlık 
Metodoloji 
1Yürüyüş Analiz Yöntemleri  
2Yürüme Patolojileri I  
3Yürüme Patolojileri II  
4Temporomandibular Ekleme Kinezyolojik Yaklaşım Ve Patomekaniği  
5Pelvis-Kalça Patomekanik Sorunlar  
6Diz Patomekanik Sorunlar  
7Diz Patomekanik Sorunlar  
8Ara Sınav  
9Ayakbileği Ve Ayaktaki Patomekanik Sorunlar  
10Omuz Patomekanik Sorunlar  
11Dirsek Patomekanik Sorunlar  
12El-El Bileği Patomekanik Sorunlar  
13Solunum Sisteminin Klinik Kinezyolisi Ve Anatomisi  
14Postür Ve Kinezyolojik Yaklaşımlar  
15Postür Ve Kinezyolojik Yaklaşımlar  

Değerlendirme Sistemi

Etkinlik Adı 
Sayı 
Katkı Payı 
Arasınav140
Dönem Sonu Sınavı160

Öğretim Elemanları

Ünvan 
Ad 
Soyad 
Web Adres 
Mail 
Görevi 
Prof.Dr.HALİLATMACA halil.atmaca@kocaelisaglik.edu.trDersi Veren

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

Sıra No 
Program Öğrenme Cıktıları 
Katkı Düzeyi 
1 
2 
3 
4 
5 
2Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.    X
3Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.   X 
4Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.    X
5Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.  X  
6Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.   X 
7Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.   X 
8Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.   X 
9Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.    X
10En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.  X  
11Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.   X