Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Anasayfa
Bologna
Akademik Programlar
İletişim
Avrupa Kredi Transferi Sistemi (AKTS) Nedir?
Bologna Süreci
Erasmus+ Nedir?
Ön Lisans
Lisans
Yüksek Lisans & Doktora
Loading…
Loading…
Geri
Yazdır
Ders Bilgileri
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ - FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Fakulte:
3
Bolum:
2
Ders Id No:
22007001363
Katalog Id:
3125
Ders Tipi:
0
Ogretim Duzeyi:
2
Ogretim Turu:
1
Ders Bilgileri
Fakulte:
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Program:
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Öğretim Düzeyi Adı:
Lisans
Öğretim Türü Adı:
1. Öğretim
Ders Adı:
NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II
Ders Kodu:
FTR302
Dönem:
6
Teorik:
2
Uygulama:
2
Laboratuar:
0
Kredi:
3,0
Ects Kredi:
4,0
Katalog No:
3125
Ders Tipi Adi:
Zorunlu
Ders Dili:
Öğretim Üyesi:
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL ERTUNÇ GÜLÇELİK
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı Bobath, Johnstone, Brunnstrom gibi tekniklerin nörofizyolojik yaklaşımlar kapsamında incelenmesi, endikasyon konulan hastaya uygulanması ve sonuçlarının sistematik takibidir.
Dersin İçeriği:
Bu ders kapsamında; serebrovasküler olayların tanımı, serebrovasküler olayların nöroanatomisi, serebrovasküler olayların risk faktörleri, inme sonrası klinik özellikler, inme sonrası tıbbi tedavi, inme sonrası genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi, normal hareket ve inme sonrası hareket, tonus ve postural kontrol, inme tedavisi için nörogelişimsel tedavi yaklaşımı (Bobath), Bobath yaklaşımının temel özellikleri ve prensipleri, Bobath yaklaşımı ile klinik problem çözme ve değerlendirme yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre pozisyonlama, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre gövde ve üst ekstremite mobilizasyon yöntemleri, Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite tedavisi, Bobath yaklaşımına göre denge ve yürüme eğitimi, Bobath yaklaşımına göre duruş ve salınım fazı egzersizleri, Bobath yaklaşımına göre oturma pozisyonu ve mat aktiviteleri, Bobath yaklaşımına göre iyileşme dönemi egzersizleri ve iyileşme döneminde değerlendirme, Bobath yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Johnstone yaklaşımı ve temel prensipleri, Johnstone yaklaşımına göre erken dönem egzersizleri, Johnstone yaklaşımına göre üst ve alt ekstremite tedavisi, Johnstone yaklaşımına göre yürüyüş çalışması, Johnstone yaklaşımına göre motor gelişim egzersizleri ve motor gelişim değerlendirmesi, Johnstone yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama, Brunnstrom yaklaşımı, Brunstrom yönteminin nörofizyolojik prensipleri, Brunnstrom yaklaşımına göre değerlendirme, Brunnstrom yaklaşımına göre omuz ve el eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre pelvis ve alt ekstremite eğitimi, Brunnstrom yaklaşımına göre yürüme eğitimi ve Brunnstrom yaklaşımına göre tedavi programı hazırlama konularına yer verilmiştir.
Ders Kaynak:
Adult Hemiplegia:Berta Bobath Restoration of motor function in the stroke patient:Margaret Johnstone 3-Steps to follow:patricia Davies
Ders Kaynak Önerilen:
Diğer Bilgiler
Ön Koşul Dersleri:
Özel Koşul:
Web Sitesi:
Etik Kurallar:
Derste etik ve ahlaki kurullara uyulmalıdır.
Ölçme Değerlendirme Yöntemi:
Derste etik ve ahlaki kurullara uyulmalıdır.
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler / Faaliyetler
Sayı
Süre (saat)
Toplam (İş Yükü)
Arasınav
1
4
4
Dönem Sonu Sınavı
1
4
4
Sözlü Sınav
14
2
28
Yüz yüze Eğitim
14
2
28
Sınıf dışı çalışma
16
4
64
Toplam İş Yükü(Saat)
128
Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)
4.27
Dersin AKTS Kredisi
4.0
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sayı
Öğrenme Çıktısı
1
Rehabilitasyonda Bobath yaklaşımını tanımlayabilme
2
Hemipleji/parezide Bobath tekniği ve vücut kısımlarına etkilerini açıklayabilme
3
Bobath tekniğinin yürüme fazlarına etkilerini açıklayabilme
4
Hemipleji/parezide Johnstone yaklaşımını açıklayabilme
5
Hemipleji/parezide denge ve fonksiyonunu geliştirebilme
6
Nörofizyolojik yaklaşımların hastalar üzerinde etkin şekilde kullanılması
Loading…
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Hafta
Konu
Ön Hazırlık
Metodoloji
1
Bobath yaklaşımına giriş
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
2
Temel prensipler
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
3
Üst ekstremite,Alt ekstremite
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
4
Oturma pozisyonu,mat aktiviteleri
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
5
Duruş ve salınım fazı egzersizleri
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
6
İyileşme dönemi egzersizleri,değerlendirme
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
7
Johnstone yaklaşımına giriş Temel prensipler,erken dönem egzersizleri
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
8
Ara Sınav
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
9
Johnstone Üst ve alt ekstremite,yürüyüş
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
10
Johnstone Motor gelişim egzersizleri, PANAT Yaklaşımı
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
11
Brunnstrom yaklaşımına giriş ve Brunnstrom Değerlendirme
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
12
Brunnstrom Alt ve Üst Ekstremite Eğitimi
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
13
Kısıtlı Zorunlu Hareket Tedavisi
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
14
Ayna Tedavisi
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
15
Genel Tekrar
Ders Notları
Teori, Uygulama, Kısa Sınav
Loading…
Değerlendirme Sistemi
Etkinlik Adı
Sayı
Katkı Payı
Arasınav
1
25
Ek Sınav
1
5
Sunum
1
5
Dönem Sonu Sınavı
1
60
Kısa Sınav
1
5
Loading…
Öğretim Elemanları
Ünvan
Ad
Soyad
Web Adres
Mail
Görevi
Öğr.Gör.
EBRU
SEVER
ebru.sever@kocaelisaglik.edu.tr
Dersi Veren
Loading…
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
Sıra No
Program Öğrenme Cıktıları
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili gerekli tüm kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri bilir ve bunları kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar.
X
2
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.
X
3
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model ve kuramları kullanarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlar ve problem çözme yöntemlerini belirler.
X
4
Sahip olduğu mesleki bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.
X
5
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahiptir.
X
6
Toplum sağlığını korumaya yönelik girişimlerde bulunur; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.
X
7
Güncel ve etkili iletişim becerilerine sahiptir.
X
8
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi ile birlikte sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisine sahiptir.
X
9
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapar; bilgiye erişme ve kullanma becerisine sahiptir, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.
X
10
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirir.
X
11
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olur.
X
12
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilke ve değerlere uygun şekilde, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözeterek uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.
X
Loading…
Program Bilgileri
Bölüm Başkanı (Ya Da Eşdeğeri)
Misyon/Vizyon
Akademik Kadro
Bir Üst Kademeye Geçiş
Eğitim Türü
Kayıt Kabul Şartları
Kazanılan Derece
Kazanılan Derecenin Seviyesi
Mezuniyet Koşulları
Mezunların Mesleki Profili
Programa Genel Bakış
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma
TYYÇ
TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi
Programın Öğrenme Çıktıları
Ders Planı ve İçerik
Ders-Program Yeterlilik İlişkileri